ציור בסיס

"אילו כל הדרכים בהן הלכתי, היו מסומנות על מפה, ומחוברות בקו, סביר שהיו מציגות מינוטאור." פבלו פיקאסו, רישום,תחריט

ציור תחריט

פיסול חוג

שוורים, פרים מינוטארים, מאכלסים את האמנות מאז ראשית הזמן.סמלים לכח,לעוצמה, לחייתיות, ולמין,

אבל גם למפלצתיות,ולהרסנות-

אנחנו מתאמנים בלהרוג את הפר, זו הדרמה שביסוד התרבות, זו הדרמה שעליה חוזרים בקורידה.אם לא נהרוג אותו-הוא יהרוס אותנו.

ויש כמובן את הלברינט, את המבוך ,

סמל  לתודעה האנושית, כמעט ציור של המוח. שנועד למטרה אחת לכלוא את המינוטאור בתוכו, כדי שנוכל להעלות לו קורבנות,

מאידך זעם , הרס, תוקפנות זעם וחימה  קשורים ביצירתיות ומעבר לזה הם אולי חלק מליבת החיים עצמם,

"המילה התוקפנית היותר בשפה, ולפיכך המסוכנת ביותר בעולם היא-'אני'( I AM)"

(ויניקוט)

פיסול בחימר

הניגוד והיחסים  שבן רגשות "חיוביים" מאחדים ובונים כגון אהבה-לבן התוקפנות וההרסנות המגולמת על ידי המינוטאור

עומדים במרכז הפסיכולוגיה של מלאני קליין בעוד שהיא כמו פרויד ראתה בתוקפנות כוח הורג-

המשך ליצר המוות הפרודיאני, הרי שתפיסות תלמידיה -רואות את התוקפנות כחלק  מהחיים , מהאהבה.

"אין כל ערך בעיניי לצרוף המילה מוות למילה יצר, ויש עוד פחות טעם להתייחס לשנאה ולכעס דרך השימוש במילה יצר מוות"

על פי ויניקוט מקור התוקפנות הוא דחף האהבה עצמו, התוקפנות היא חלק מהאהבה.

רונלד בריטון ממשיך אחר של קליין מדבר על כך שאהבה שאינה כוללת בתוכה שנאה-אינה ממשית

פיסול טכניקות מעורבות

מינוטאור יותר ממצדיק את קיום המבוך-בורחס

תחריט, ציור

"עליך תמיד להקשיב למינוטאורים, למישהו עם ארבע קיבות חייבת להיות אחיזה טובה במציאות."

קטרין מ. ולנטה-הילדה שהתאבלה על ארץ הפיות וחתכה את הירח לשניים.

ציור דיו

היכן שיש לבירנט יש מינוטאור, ולהפך. אני לא יכולה לחשוב על מבוך הגון, שיתפס חי או מת, ללא מינטאור"

ציור שמן

היא נשמעת כמו מי שמבלה הרבה זמן במבוכים, זה כנראה הסוג הטוב ביותר של בני אדם"

קתרין ולנטה

פיסול טכניקה

 

 

פיסול עץ

פיסול צורה

פיסול קרמי

 

פיסול בחמר

ציור צבע לימוד

פיסול יציקות

 

 

פיסול יציקה

 

פיסול חמר

 

 

פיסול שווורים

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית