לפעמים המציאות היא הבריחה הכי טובה מהמציאות

(אני וטראמפ -דנים באסטרטגית בחירות)

 

ציור חוג
עידית יחזקאל-ציור בשמן
ציור בדיו
תהילה -ציור דיו
ציור מקריות
ג'ן ארפ-בניה עלפי חוקי המקריות, פיסות נייר צבעוניות שנפלו בצורה אקראית והודבקו

תום מלחמת העולם השנייה יצר תקופה של חשדנות וכפירה בעולם הלינארי של ההיגיון, אם ההיגיון יכול להיות מעוות כל כך שיוביל לתאי הגזים צריך להכין  כנגדו חיסון,  תנועת הדאדא חיפשה במקרי וברנדומלי דרך לעקוף את שליטת ההכרה, 

"חוק המקריות "כתב ג'אן הנס ארפ"-יכול להחוות רק בכניעה מוחלטת ללא מודע"

שימוש באקראיות כטכניקה אמנותית היה בשעתו מהפכה ששנתה את עולם האמנות, הדאדא, הסוראליזם ,הג'ז, האלתור-הדיסהרמוניה, האבסורד, 

יצירת האמנות לא נשפטה יותר דרך מיומנות והשליטה של האמן-אלא לא פחות דרך הנכונות שלו לאבד שליטה ומיומנות.

  האמנות הפכה להיות דמוקרטית יותר, לא עוד אמנות כמראה לאגו, אלא הרבה קולות מבפנים ומחוץ , ערגה גדולה להתפזר בן "אני" לבן "עצמי" ובן שניהם לבן "אנחנו" וגם "הם", 

האמנות מתחילה להישפט בצורה חדשה, העומק של ציור או פסל או פרוזה נתפס ביחס ישר לסתירה הפנימית, לסכסוך הפנימי שהיא מגלה, ובדרכים להתגבר על אותו קונפליקט.

השימוש באקראיות כדרך להפוך מערכת סגורה למערכת פתוחה, מערכת שלא משחזרת את עצמה-אלא מצליחה לצאת מחוץ לגבולותיה וליצור משהו חדש-קיים בכל.

 מערכות מחשוב, מתמטיקה, ואולי בצורה הבולטת ביותר בתפיסת האבולוציה, רק הטעות, המוטציה, השינוי האקראי יכול ליצור גיוון מספיק שיוביל לפריצות דרך -ולהתמודדות עם מציאות משתנה תמידית.

 

החדש הוא תמיד גם תאונה, או שבריר של תאונה,ואחר כך שימוש בתאונה בדרך יצירתית, בדרך שמאפשרת תבניות חדשות, דרכים שלא ניסינו.

 

בניגוד לתפיסה של של הדאדאאו כתיקון-אני מאמין שתאונה טובה לרוב מערבת לפחות שני אנשים,או מציאות חיצונית מחוץ לאדם- סוג של דיאלוג, 

אמר על זה איבגדור אריכה-כשדיבר על המעבר שלו מציור מופשט לציור ראליסטי

"כמעלה גירה אנוכית, הרגשתי גועל, כי לפתע פתאום נתחוור לי

שמה שצפיתי כ'שחרור צורות' מנקודת המבט שלי, לא היה אלא

 צורה אחת שחזרה על עצמה. באותו 10 במרס קמתי בבוקר עם

 כמיהה לרשום מן הטבע."  (אביגדור אריכה-הארץ 1.5.09

לתאונות טובות בציור ופיסול נא לפנות אלי

 

פיסול רחובות

ו

 

 

 

 
 
פיסול סדנה
"מקריות-היא אלמנט של החיים, מה שאני מנסה לעשות הוא מחקר של מה שאני מכנה-המכניזם של המציאות.בצורה זהירה ככל האפשר" פול אוסטר
פיסול ראשון לציון
 
העולם כל כך לא צפוי, דברים קורים פתאום, אנו רוצים להרגיש שאנחנו בשליטה על גורלנו, במובנים מסויימים אנחנו באמת בשליטה, באחרים לא. אנחנו נשלטים על ידי חוקי המקריות והמזל"-פול אוסטר
 
 
פיסול חוג
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית