טקסטורות ומרקמים הן מפגש של חושים עבורי- שמחבר בן המגע לראיה, בן חוש המישוש הראשוני, לחוש הראיה הפחות ראשוני אך הלא פחות מרעיש. טקסטורה כמו ריח , אולי יותר מריח, בגלל שהיא נובעת מהחוויה הראשונית ביותר, מגע,  יש לה יכולת לעורר זיכרונות, ולפיכך היא גם מפגש בן עבר להווה.

יש פרדוקס בהבנה שהאזנה לטקסטורה-לפני השטח, עוסקת בסוג של מהות, הבנה שלכאורה עומדת בסתירה לניגוד שלפעמים אנחנו מחדדים בן מה שבחוץ, למה שבפנים.

לא במקרה השימוש הלשוני ב"מרקם"-מתיחס לאיזו מהות של תחושה ורעיון, אבל לא כזו שמרוכזת בגרעין אחד, אלא כזו שמפוזרת, שקשה יותר להגדיר אותה, שעוקפת את הליניאריות של המחשבה.

 

"העבר הופך לטקסטורה, אווירה שצובעת את ההווה שלנו"-פול סקוט

 

"הזיכרון הוא די מרכזי עבורי, חלק מזה הוא שאני אוהב את הטקסטורה של הכתיבה עצמה דרך זיכרון, אני אוהב את האטמוספירה שנוצרת ממעבר של אפיזודות דרך הזיכרון"-קאזו אישיגרו

בציור אי אפשר לדבר מעט מידי על המרקם, צורת הנחת הצבע על המשטח, ההתיחסות לצבע עצמו כחומר שיש לו איכות מוחשית- מרקם, משקל , חומר פיסולי, שמעביר בתלת המימדיות שלו-תחושות רגשיות,

אפשר וכדאי לצייר לפעמים עם האצבעות ,עם הגוף, עם כלים קשים, לגרד ולגלף צבע, להשתמש בשפה חושית אחרת. להוסיף לצבע, חומרים עם מרקם שונה, חול, שבבים, אפוקסי,דבק, לעבוד על משטחים אחרים, בדים מקומטים, עץ, פח, להדביק, לשרוף, לקרוע.

רמברנט בתקופות המאוחרות שלו מתחיל לצייר במשיחות עבות -כאלו שמפסלות את הדיוקנאות העצמיים שלו בעוצמה שהפכה אותו לאחד האומנים החשובים והמהפכניים אי פעם.

ואן גוך הופך את צבע לחומר חושני, הוא משחק בו כפי שילד משחק באוכל, טועם אותו,הוא מצייר כפי שילדים מציירים, מזיז אותו בשכבות עבות, ממציא אותו מחדש, כמשחק של טקסטורה ומגע, השמיים אצלו כבדים  כיוון שהם באמת פיזית כאלו, שכבות עבות של צהוב שיושבים על האנשים הקטנים בשדות, הוא מחזיר את הציור לגרעין הרגשי הילדותי והפרימיטיבי שלו.

לעומת זאת ציור בטמפרה או בצבעי מיים, או בצבעי שמן בטכניקות רב שכבתיות -  מנסה לעביר טקסטורה דרך אשליה דו מימדית, כמו שפורמייקה למשל מעבירה תחושה של עץ , המרקם הוא מדומה, הצפיה עובדת כמו הדימיון כמו שהזיכרון פועל, מעבר דרך חומר אחר, דרך מצב צבירה שונה,  דרך הזמן, כמו בהיה דרך חלון בזמן שהרכבת נוסעת יוצרת מחשבות.

"פני השטח -מגלים הכל, הסימנים שציירים משאירים מדברים עליהם יותר מהחתימה על הציור, קצב, קו, כוח, אנרגיה, צורות, דפוסים, פני השטח מחביאים בתוכם כל כך הרבה אנפורמציה"-ג'אן פול קוניגרו

בפיסול המרקם אפילו חשוב יותר, המגע הוא חלק מתהליך העבודה, אבל על זה במקום אחר

 

ציור חוג
ציור חוג
שרון.
חוג ציור
ציור סדנה
ציור שפלה
Michael Kukla
פיסול לימוד
פיסו חוג

 

 Tracy Luff קרטון  ממוחזר
 
 
  Anna Gille­spie.
 
 
 Andy Goldsworthy, שמשתמש בחומרים טבעיים ליצור עבודות מדהימות,
 
 
 
 
 -motoi-yamamotoהיער של מעבר-עבודה סבלנית עד טרוף של האמן היפני
 
 
 
Tania Kovats -בית
 
 Erwina Ziomkowsk הפכה  נעליים בעזרת מסמרים זעירים לדבר מה חדש
 
 
 Lia Melia - Songs of Melusina 4 - 2012
 
 
 Roni Horn מים עומדים -התימזה
 דייב צ'יהולי -בשמורת פרנקלין פארק, אלפי ויברציות של צבע וטקסטורה

 Susie Mac Murray  אמנית בריטית שעבודותיה כוללות ציור פיסול ומיצבים אדריכליים, (יש לה פסל בבית ים),

מוסיקאית קלאסית לשעבר, שעשתה הסבה לאמנות, עבודותיה מוצדות בכל רחביה העולם ומחברות דימויים

 מהטבע עם דימויים תרבותיים.

 
 
Shayna Leib עוד זכוכית
 Marcella Campa & Stefano Avesani-העבודות בשאטר איילנד-אומנות עירונית
 
 
 
Peter Beard קרמיקה,ברזל, אבן
Natasha Lewer -קרמיקה מרהיבה
Shelley Muzylowsky Allen -סוסי זכוכית
ADRIAN ARLEO המצוינת -פסלי חימר
Shane Keena'-עבודות בחימר וגלזורה 
-Christopher Marlely תופעה
Joana Vasconcelos 
 
Noriko Ambe חותך דפי נייר- ידנית ומדביק אותם זה לזה.
 
כוסות פלסטיק חד פעמיות Tara Donovan ,אמנית אמריקאית שידועה בשימוש שהיא עושה בחומרים לא קונוונציונליים.
 
 Jonathan Brilliant50,000 גפרורים
אמנות,צבע.
דיונון, צילום New York Magazine
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית