אנחנו מציעים אופציה אחרת ללימוד ציור בראשון לציון, אנחנו מציעים אופציה אחרת ללמוד ציור ואומנות בכלל,

עבודה שהמוקד שלה הוא תהליך,ולא רק תוצר.

  לימוד ציור שהמוקד שלו הצייר , מה שקורה בן הצייר לבד,  -מה שקורה על הבד כחלק ממה שקורה לצייר.

התחושה שלי היא שמימד יצירתי חיוני לחיים שלנו, לימוד אמנות חייב לפתוח ולא לסגור, מימד כזה כולל איזו הרפתקאה פנימית, איזו נכונות להיות פתוח ללא מוכר, ללא ידוע, צורך מתמיד ב"חדש".,יכולת לראות בדרך חדשה. לעשות בדרך חדשה.(פירוט בדף ציור ראשי)

(כפר גבתון במרחק של 15 דקות, ממרכז ראשון לציון)

ציור
מוריס שפירא
 

התנצלות והסבר(הנה אני הופך להיות אחד המורים המחורבנים האלה שנשבעתי שלא אהיה כמותם.)

כל שבוע אני דוחה מספר פניות להצטרף לסדנה, אנשים פונים כדי ללמוד טכניקה מסוימת ,או כדי להגיע למטרה מוגדרת, לצייר בטכניקה שראו, או כמו צייר שמצא חן בעיניהם.  , ,הם רוצים לדעת איך לשלב דיו עם פסטלים, או איך ליצור שקיפויות בעזרת סילקון, הם רוצים ללמוד טכניקה מעורבת ספציפית. אני מפנה אותם למקומות אחרים,

טכניקות הן דבר חשוב, חומרים חדשים וטכניקות חדשות מענינים אותי מאוד. אבל טכניקה היא כלי לא מטרה, טכניקה היא כלי שצריך להשתנות באופן מתמיד ,שחשוב לנטוש אותו כמו שלהגיע אליו.

 אני לא מחבב את התפיסות שהופכות את הטכניקה לסוג של דת, החזקת מכחול, סוג מסויים של מכחול, יחסים בן צבעים, ,מצוות עשה ולא תעשה, נכון ולא נכון כל הזמן, הניסיון שלי מורה לי שהלא נכון חשוב יותר מהנכון לאמנות, ההסטוריה של האמנות היא היא הסטוריה של ה"לא נכון",של הטעיות של הכישלונות.

אותי מעניין להיות חלק מתהליך היצירתי , חיפוש אחרי משהו חדש, ובמיוחד בתהליך שעוברים יחד,שבו שנינו תורמים , ההוראה שאני מנסה לתת היא סוג של קשב אקטיבי , כזה שמגיב אל התנועה של האחר, שמציע חיפוש משותף , שירבוט משותף, שמציע פיתוח של טכניקה כחלק מהדרך.

 

המטרה היא לאפשר לחוויה של צמיחה ויצירתיות לקרות, ולא רק לחפש את התוצאה, תהליך שעוסק בהשתנות ולא בהאכלה בכפית.

 
 ציור ראשון לציון
 
 ציורים לא גמורים על קיר הסדנה ,לפעמים מעניינים יותר מהגמורים
 
רישום בפסטלים, יונה גרוטסק -חוג ציור רחובות
לימוד ציור ראשון לציון
ציור דיו ,צבעי מים, גרהם
ציור- במיטבו מחפש, מחפש דרך חדשה לראות את המציאות, לתאר את המציאות, ציור במיטבו הוא בעצם חקירה.

 

לימוד ציור
ציור
ציור
ניסויים בדיו ושמן, אורית כהן
ציור ראשון לציון
מוריס שפירא
 
משה מהיקיס
 
 ציון שמואלי ציור בשמן
רות רלי
ראה ציור כללי
 

הרישום כחלק מתהליך מתפתח של בחינה ולימוד פנימי(רישום בגרפיט)

חוג ציור ראשון לציון, חוג ציור נס ציונה)

 
 

אתה עוקב אחרי עגל בשדה, אתה רואה את העקבות על האדמה היבשה, אתה יודע שהחיה עיפה

 כי העקבות לא עמוקים, ואתה רואה את הכיוון כי הציפורים יורדות לנקר במה שהיא משאירה אחריה,

אי אפשר לחפש עקבות באקראי,הגשש צריך לדעת קודם אחרי מה הוא עוקב....ואחר כך לראות...

להבין, אמר כשהתעשת, זה לא לגלות עובדות , וגם לא להגיע למסקנות הגיוניות ובוודאי לא לבנות תאוריות,

זה רק לאמץ את נקודת המבט הנכונה כדי לתפוס את המציאות."(מטרה לילית-ריקרדו פיגלייה

 

 

 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 
 
 

 

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית