חוגי אמנות - ציור, פיסול לילדים ולנוער

אנחנו מתחילים השנה בספטמבר -אנא הקדימו את הרשמתכם כל עןד הקבוצות פנויות

שלוחת רחובות: סדנא בכפר (בכפר גיבתון ליד קניון רחובות)

חוגים גם אצלכם, לבדיקת אפשרות של עריכת חוג עלידי מורה מהסדנה בישובים נוספים נא לפנות

 

זיו (יולי) אייל: 052-3714497

08-9452277

 

 

 

 

חוג ציור לילדים נס ציונה-

חוג ציור לילדים ראשון לציון -

 

 

סדנא בכפר מציעה תפיסה שלמה ורחבה בתחום לימוד האומנות לילדים ונוער. בחוגי הפיסול והציור לילדים ולנוער תהליך לימוד האומנות הוא שונה במובהק מזה של בית הספר.

אני מאמין בלמידה יצירתית המונעת קודם כול על ידי הנאה ומלווה בחיפוש, בניסוי ובגילוי, כל פעם מחדש.

זוהי למידה המפתחת את החשיבה, את הבנת השפה ואת הסקרנות האינטלקטואלית והחוויתית כאחת.

היא מאפשרת גם הבעה רגשית וגם רעיונית, באופן חזותי, מוחשי ותקשורתי.

לגבי תלמידים רבים זהו ערוץ המאפשר פיתוח ביטחון עצמי בתחום שונה וחדש.

חוג ציור לילדים ונוער
חוגים לילדים רחובות
רחלי
חוגים לילדים רחובות
אלון הרטמן כיתה א'

 

זוהי דרך טובה, כמו שיודע כל מי שיש לו ילד שרוכן שעות על שולחן הציור, להרחבת טווח העמידה בתיסכולים ויכולת הריכוז. לילדים רבים זו דרך לצמוח, להתחזק, להצליח, להיות גאים בעצמם, לבטא צדדים חדשים.

 

בחוגי האומנות לילדים אנחנו מלמדים אומנות בדרך שונה: 

 

 

1. חופש מול מסגרת.

ילדים זקוקים למסגרת והם צריכים חופש. בחוגי הפיסול והציור לילדים אנחנו יוצרים מתח דינמי בין השניים.

אנו מאפשרים חופש רב, יחסית למוסד לימודי. המסגרת גמישה, אבל ידועה.

2.עושר של אפשרויות.

במסגרת החוגים לילדים אנו מאפשרים מפגש עם מגוון רב של חומרים. מפיסול בחימר וקרמיקה עד ציור בשמן

ובאקריליק, מרישום בגיר עד פיסול פסלי ענק בבטון, מיציקות חול עד יציקות פוליאסטר.

מגילוף בעץ לחציבה באיטונג, מצילום עד בניית דגמים ארכיטקטוניים.

עבודות מדויקות, מול עבודות חופשיות, מוורמיר עד פיקסו, צבע מול קווי עיפרון, עושר של אפשרויות גירוי,

עושר של אפשרויות ביטוי - הכול מלווה כמובן בהדרכה.

 

3. האיזון הדינמי בין חוויית החופש והיצירה הספונטנית לבין רכישת מיומנות וידע.

4. שיטת הלימוד.

בחוגי האומנות לילדים בכיתות הנמוכות יש שני עקרונות מרכזיים שעל פיהם נעשה הלימוד:

א. פירוק מבנים מורכבים ליחידות בסיסיות (מצורות מורכבות לצורות פשוטות /מבני צבע מורכבים, מבני משמעות.

ב. פנייה מכמה תחומים אל אותו נושא עצמו (לדוגמה: ציור ופיסול של אותה חיה).

למרות שהשיעורים אינם ממוקדים רק בתוצאה ישנו דגש על הישג ייחודי לשיעור.

מגוון הטכניקות וסגנונות העבודה מאפשרים לילדים שונים להצליח בנושאים שונים ולגלות את תכונתה המרכזית של האמנות - אין סוף הפתרונות הקיימים לכל נושא. הלימוד נעשה גם מתוך בחינת הקשר עם תולדות האמנות, ציירים מפורסמים, סגנונות שונים וכדומה.

בחוגי האומנות לנוער בכיתות הגבוהות יותר העבודה מובנת פחות ודומה יותר לקבוצות המבוגרים.

התלמידים הם שבוחרים לעצמם תחום או נושא ומקבלים ליווי אישי והוראה אישית.

תלמידים המתמידים לאורך שנים (לא רק בנות, גם קבוצות בנים גדולות) ואיכות עבודות מרשימה הן עדות להצלחתה של הגישה.

 

 

עבודה בטכניקה מעורבת, ציור, צילום:

יעל לבוא - כתה יא', חוג אמנות באר שבע

ציור בטכניקה מעורבת - גילי דר,  כתה יא ,

חוג ציור באר שבע

 

 

 

אור בר אורין -כתה ג'- חוג ציור רחובות

ציור בטכניקה מעורבת-אירית שפירא, כתה ה' , חוג ציור רחובות

ציור בצבעי שמן - מורן דנינו, כתה ח' - חוג ציור רחובות
 
שירה אייל - גן חובה - חוג ציור רחובות

ציור בצבעי אקריליק - ליאורה גרין,

כתה ד' חוג ציור באר שבע

 

גלעד אלרן - פיסול באיטונג - כתה ח' חוג פיסול רחובות

יריב גולן - פיסול בטכניקה מעורבת כתה ז' - חוג פיסול רחובות

יעל רזניקוב - רישום בפחם - כתה ח', חוג ציור רחובות

 

 וינסטנט של טים ברטון("אנשים רבים אינם מוצאים את המקום נכון להם מפני שאינם מבינים את היכולות שלהם")
TD>

טים ברטון אחד היוצרים המענינים והחשובים של עולם הקולנוע אבל גם של אומנות פלסטית(תערוכה במומה ב2010) מדבר לא פעם על הדרך שבה שעורי הציור השפיעו על התפתחותו.

אבל הפעם רציתי לצטט את מט גרינינג יוצר "משפחת סימפסון"

"צבענו בחוברות צביעה,ואני חשבתי לעצמי , בלאו הכי לא אצליח לצבוע רק בתוך הקווים . אז למה להתאמץ."

העיסוק הזה עלה לדרגה גבוהה הרבה יותר כשהגיע לתיכון. "בשיעור ציור הילדים סתם ישבו בכיתה, והמורה לציור היתה משועממת לגמרי,

וחומרי הציור היו מונחים ככה סתם, אף אחד לא השתמש בהם. אז צירתי כמה שיותר...

היתה מין התרגשות כזאת בעשיית משהו שלא היה קיים קודם. ככל שהמיומנות הטכנית שלי גדלה, היה כיף להגיד, או זה באמת דומה קצת

למה שזה אמור להיות."

"

טים ברטון במוזיאון לאומנות מודרנית-"מומה"

"כל ילד הוא אמן החוכמה היא איך לשמור על זה כשמתבגרים"-פיקאסו

 
 

 

"אנחנו חושבים שאנו מבינים את החוקים כשאנו הופכים למבוגרים, אבל מה שאנחנו בעצם חווים זה את הצתמצמות של הדימיון"

דיוויד לינץ

 
 

 

בעולם ההיי-טק התחרותי סביבנו מושם דגש מרכזי על יצירתיות (יותר מתחרותיות והצטיינות גרידא - מסמנת היצירתיות את הצלחת ההיי-טק הישראלי).

כשבוחרים חוג או פעילות אחר הצהריים לילדים אין מתחרה לחוג ציור או חוג פיסול בעידוד ופיתוח היצירתיות (חוץ מההנאה הפשוטה והישירה שמפיק כל ילד, או מבוגר מיצירה, ומתוצאות היצירה).

בניגוד ללימודים בית הספר או לחוגי ידע אחרים המפתחים את החשיבה הליניארית והקווית (מה שקרוי לעיתים היגיון), מאפשר העיסוק בציור ופיסול לפתח חשיבה לא קווית ולינארית אלא יצירתית.  כאן לא מתחרים בהגעה ליעד מוגדר-בחתירה למטרה אחידה עבור כולם (על אף שבהחלט יש חתירה למטרה, ויש הוצאה מהכח אל הפועל), אלא מחפשים כל אחד בתוך עצמו-פתרונות, רעיונות וביטוי עצמי. 

יש חשיבות רבה למצוא חוג לא שבלוני, שלא עוסק בחזרה על תבניות - אלא חוג השם דגש על יצירתיות כשהמורה בחוג באמת רואה את הילד (או התלמיד). יצירת יחסי אמון בן מורה ותלמיד הם שלב הכרחי ביכולת של התלמיד לבטא את עצמו (מעצם הטבע של ביטוי עצמי - הוא בתחילתו תמיד מגומגם, ולא חזק ורק בעידוד מורה קשוב אפשר להפוך אותו לקול שניתן לסמוך עליו).

ציור ופיסול עושים שימוש נרחב באונה הימנית במוח, האחראית על החשיבה הלא רציונלית והלא מילולית. מומחים מציינים זה שנים את  החשיבות של השימוש והפיתוח של האונה הימנית.

 

 

 

 על המתח בן יצירתיות  ועבודה שלמה

אני מרגיש שאנחנו בתרבות שלעיתים קרובות חוטאת באבחנות פשטניות  לגבי היחסים שבן יצרתיות  ומצוינות(והוצאה מושלמת לפועל של עבודה). מהר מידי אנחנו נוטים לצד זה או אחר  של הנדנדה ומזניחים את הצד האחר. המרד שלנו בתפיסה הנוקשה של האומנות (או של החיים) -הרואה בביצוע מושלם את חזות הכל וחונקת את היצירתיות -גורם לעיתים לתפישה רדודה 'לא מתאמצת,  של יצירתיות .

יצירתיות אמיתית צריכה להיות מסוגלת לעשות את דרכה אל האחר,לתקשר איתו. לפיכך כמו שפה היא צריכה ,להיות מבוטאת על פי כללים מסוימים,היא צריכה לעלות על פני השטח ולהיות בהירה. ויש בה גם מרכיב של מצוינות . של להלחם  כדי לשים את נקודת הצבע בדיוק במקום שבו אני חש שהיא צריכה להיות..

אין ספק שצריכה להיות תנועה מתמדת בן  הקטבים של הרצף הזה ,בן שחרור לשלמות .בן כאוטיות וסדר. היכולת לאפשר וליצור את המתח בינהם היא המרכז אני חש ,של עבודת ההוראה.

 
 
 
 
 מבחינתי עבודות "ילדותיות" משחררות אותי מבקורת וקוראות דרור לדמיון, וכיוון שגם אני אוהב לשחק אז אני אוסף כאן חומרים לשימוש עתידי,דקונים,אגדות, קומיקס ,עבודות שחוגגות את החופש לדמיין.
 
 HBDesign
 
 
 
 BenWootten
 
 ~SHUME-1
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

קישורים מומלצים:

הוסף אתר:

©כל הזכויות שמורות - הסדנא לימודי אומנות ציור פיסול צילום עיצוב
לימודי אומנות | פיסול | ציור | צילום | עיצוב | אומנות שימושית | ימי כיף וגיבוש | עיצוב הבית